12 Nisan 2008 Cumartesi

süt mısır tarih mi oluyor?


son 6 aydır kafamı kurcalayan ilginç bi gelişme var...artık tüm köşe başlarında,mağza kenarlarında,parklarda,bahçlerde,alışveriş merkezlerinde küçük standlar halinde öbek öbek,dalga dalga yayılan mısırcılar mevcut...önce gelip geçicidir dedim,sora allah allah dedim.,şimdi hayırlısı diyorum....nasıl yayıldılar nasıl geliştiler ve nasıl tutuldular ki böle büyüdüler anlamıyorum?abi bu adamların kar marjı ne ya?bi de 3-5 çeşit baharat koymuşlar bi halta benzemiyo:( ayar oldum bak şimdi..yok nar ekşili,yok becel yağlı.....biz küçükken yaz aylarında mahallemize gözlüklü bi mısırcı gelirdi...biz ona mısırcı amca derdik...mısır sezonundan önce yeşil nohut satar,nohutlar yalan olunca mısıra dönerdi...kışın ne yer,ne içer orası şaibeliydi,senenin 6 ayı çalışıp,6 ay yattığına inanrdım ben...karınca misalii:)her akşam 6 7 sularına küçük arabasıyla gelir sokakığıma renk katar ,bizi sevindirirdi..o gelmeden paramızı hazır ederdik hatta,sütt mısırrrrrrrrrrrrrrr die bağırışı hala yankılanıyo beynimde:))bol tuz serptirir,mısırın kabuğundan yaptığı altlığı sıkıca tutar mısırımızı hebele hübele yemeye çalışırdık...bazı kibarlar vardı,onlar her taneyi eliyle koparırdı..onlara allahtan akıl fikir diliyorum burdan.....yemesi işkenceydi belki ama bi tarzı vardı ,bi adabı vardı...şimdi o ne ya öle bardağa dolduruyolar sabah çayı gibi...sevmedim bu mısır olayını...eski mısırcıları istiyorum:(yeniliklere karşıyım belki ne bilim olabilir:S

1 yorum:

taluyka dedi ki...

yahu bu mısırlar kışın çıktı yani süt mısırı kışın olmadığı için bu yöntemi geliştirdiler ..şimdi yaz gelince piyasaya süt mısırlar çıkınca hem süt mısırı hem kap mısırı satcaklar